20160909

自我學習中 : 期權(一)

首先將一D學術性既字眼轉為容易入腦:

Short=沽
Long=買
short call=沽認購

short put=沽認沽
long call=買認購
long put=買認沽


Long買入(+), Short沽出(-), Call認購(+), Put認沽(-),  
Long Call買入認購(++) = 看好
Long Put 買入認沽(+-) = 看淡
Short Call 沽出認購(-+) = 看淡
Short Put 沽出認沽(--) = 看好 

期權買賣主要有4個基本方向, 分別是





1. 買入認購 (睇好向上升)

買入認購是看好後市的一種方法, 利潤是無限, 而損失就是付出的期權金.
利潤=期指結算價-行使價-期權金

當指數價格越高, 利潤就越多, 相反指數下跌, 並跌穿行使價, 虧損也只是期權金.

2. 買入認沽 (睇淡向下跌)

買入認沽基本上和買入認購是相反的做法, 即是看淡後市. 它的利潤可以講是無限, 而損失只局限於付出的期權金.
利潤=行使價-結算價-期權金


3. 沽出認購 Short Call (想指定的高價位而沽出股票)

沽出認購是看淡後市的做法, 但又不是過度看淡, 一般的看法是牛皮偏淡居多, 不過大家要注意一點, 沽出認購利潤只局限于收取的期權金, 而虧損則可以是無限的.
利潤(期權金)=結算價>=行使價


例子: 

假設我持有#388 現價$200(坐艇價$220買入), 自己一早SET 下目標價$220就一定會沽出, 未到$220就一定唔沽出

就這個例子,可以Short Call $220 #388, 總之月尾到$220就自動幫你沽貨, 唔到你就收期權金

這個方法可以令你更有紀錄操作,當然這方法都係當你坐艇時又不想坐以待斃一個好方法, 一路收期權金盡快止蝕

4. 沽出認沽  Short Put 
(想指定的低價位而買入股票)
沽出認沽同沽出認購基本上是相反, 是看好後市的做法, 但又不是過度看好, 一般的看法是牛皮偏好居多, 同樣大家要注意一點, 沽出認沽利潤只局限于收取的期權金, 而虧損則可以是無限的.
利潤(期權金)=結算價>=行使價


例子:

同道理(3)相反, 假如已預先想好低位買貨, #388現價$200, 無論如何當它跌一成至$180都會買入, 你可以做一個Short Put $180 #388 , 道理一樣


如果月尾#388跌到$180或以下自動會幫你$180買入, 行唔行洗都照樣收期權金

注:
運用(3)+(4)的操作方法,如認為大市方向不大升亦不大跌,就會Short Call + Short Put一齊操作,收取雙邊的期權金。

以例子(3)+(4), 就會沽出認購+沽出認沽#388 $220 + $180,只要#388在月內不升穿亦不跌破的話就可以做莊家大小通吃了。




[FWD] 好文留用:

(問) 本人做期權短倉(short),不論是指數期權或股票期權短倉都好,一向都是沽認購期權(SC)遠多於認沽期權(SP),平均比例可能是3:1左右,大家估到原因嗎?此亦是風險管理之一。


(答) 為何short call遠多於short put? 

1. 自己有股票組合,沽指數call某程度上是已做了部份對沖,當然如果股票組合持貨少的話,會適當加沽指數put。

2. 大市大波動,永遠都是大跌市遠比大升市可怕,尤記得金融海嘯期間,可以5日跌4500點,你有見過大市5日升4500點嗎?又或者87股災可以單日下跌33%,升市有可能有此升幅嗎?所以我永遠覺得short call的風險遠少於short put,雖然short call的風險是真正的無限,而short put的風險實際上不是無限,而是有限的。




2023年6月 更新:
[FWD]

我對939每年一次的操作

$建設銀行(00939.HK)$ 

每年7月會在939除淨後,做一張一年期Short Put期權,等明年6月看看是否要收貨。最大風險,939明年6月跌低過除淨後的價格,要收貨。在7月收息。回看939過去五年派息,持平或有增加,其實在一個較低價買入,未計期權金,每年有10%或以上的利息,這也算是不錯的選擇吧。而且相信建行不會倒閉吧,即使跌下去,也不至於變零。
當然,你也可說它得垃圾,但換個角度想,要炒價賺取利潤,可能不會選擇939,還有好多選擇吧。
純粹分享個人操作,不是投資建議。

Q&A:

請問 上年 一年收幾多期權金?


中間穿都會接

行權價價位都是和除淨後差唔多?

係咯,就當上年7月時5蚊價格去開SP, 上年11月時最重跌至4.2-4.3 加上要接貨得不償失,上年年底做結算的話 輸既壓力好大...

一年太長,拿幾毫既權金,隨時得不償失。一年高低位都過一蚊

所以前題要唔介意接貨😅

知道啊,幸好上年無接貨

請指教 :何解上年最低位時 可以不用接貨?




4 comments:

  1. [FWD] 好文留個紀錄 :

    死!睇返好似覺得自己好似有點大言不慚咁添!大家唔好見怪!

    我覺得點解好多人都會覺得期權係洪水猛獸呢,主要係因為期權既 short side 係會輸無限呢個特性,例如你short call 一隻股票期權,如果隻股票突然急升衝破你既行使價,咁個期權價值有可能真係急升數以百倍都唔定,咁做 short side 既如果無股票在手,真係破產都似! 所以佢比起窩輪呀、股票呀果啲,輸晒都只係輸左本金相比,的確係高風險好多!

    而指數期權,因為現金結算,所以給人感覺就梗加兇險。

    所以如果唔了解呢啲風險而做期權既 short side,的確真係分分鐘搵命博。唔係講笑,係搵命博架!

    咁係咪代表我唔主張做期權 short side 呢?當然唔係,如果唔做 short side,就無左期權果種多變化既特性啦!

    所以,玩期權,最重要係了解四個基本動作的意義所在,即係 SHORT PUT, SHORT CALL, LONG PUT, LONG CALL。例如普遍義意上 short put 同 long call 都係睇升,但其實係兩種唔同既睇升,兩者既特性同風險亦差好遠。基本上,short put 唔可以話係睇升,而係睇佢唔會跌穿行使價,亦即係話,short put的話,無論係升或者跌唔穿行使價,你都算叫做win。

    而 long 方面,選擇乜野行使價,乜野時間買,乜野時間賣, 都好影響做期權金既價值,亦影響時間值既升跌,亦影響 delta 值的改變,delta 又影響期權值既改變......所以所涉及既計算係複雜好多。

    short side 唔可以亂做,正如上面所說,short side 係搵命博,所以一定要有保護!例如股票期權,可以用正股票去保護 short call,指數期權可以用 long call 或期指保護 short call......懂得保護,short call 唔單只無乜風險,仲會變成賺錢既主要途徑。

    我玩股票期權時比較靜態,只要時機啱,做完後到月尾就知自己成果如何。我會搵啲股值已經好抵買既股票做short put,而且會short put 得好貼價,以全心入貨既態度去做 short put,咁個期權金可以多好多。雖然係貼價,但最後真係成功入貨既情況其實只係佔兩三成,所以七八成機會其實係入貨失敗的。所謂入貨失敗,咪即係剩賺期權金囉。如果入到貨,我就立即做貼價 short call,希望可以出到貨之餘又賺到期權金....... 所以玩股票期權的 short side, 如果有保護,最大的風險就只係會坐艇或損失股票大賺的機會囉。以風險計,坐艇或損失大賺機會唔會當係高風險既。

    而玩指數期就較為動態,但無論如何,我做 short call 前,一定已經做左 long call. 否則我死都唔會 short call, 一秒鐘風險我都唔會冒。

    只要嚴守風險管理,識計數,期權唔係洪水猛獸。否則,佢唔單只係洪水猛獸,甚至係生人勿近添!

    ReplyDelete
  2. 你好!我是正在學習期權交易的新手(在閱讀相關的書籍)
    正打算先從風險比較低的Covered short call開始實際操作
    在網上尋找一些實際經驗時,發現了你的這個早早計劃中blog!

    我十分欣賞你把trading journal記下來和其他讀者分享的做法
    而且把你的blog posts管理得井井有條
    因為我在閱讀你的Blog的過程中,可以感受到你落盤後的顧慮和心理因素
    (另外你這一篇期權入門介紹也十分有用)

    投資路漫漫長路,希望你繼續努力寫Blog
    加油!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 謝留言呀~ 我都係期權初手, 大家加油.

      yes ar. covered SC一定輸不死人, 而運用得宜是一件好有用的利器.

      我自己例子: 我因為2016年12月時$190買入#700,如果平時的我,去到$215-220我已經會沽貨而離埸. 就因為我2-3月時運用了 covered SC,我一路收錢一路拉升股價上去而沒有賤賣出700, 借助期權工具而套用在自己持有的正股身上,是賺取得更多

      Delete
    2. 另外我亦之前閱讀相關的書籍, 我發覺書上講的太虛無, 所以我就以實戰為學習導向,以幾百蚊細注一邊做買賣,一邊學習, 成效比睇書更易理解.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...